Category

Inca mai circuli cu anvelopele de iarna!? Trebuie sa sti neaparat.

Asa cum le spune si denumirea anvelopele de iarna sunt pentru sezonul de iarna, nici intr-un caz nu au ce cauta pe masina ta in timpul verii.

Care sunt efectele rularii cu anvelope de iarna pe timpul verii.

Explozia pneului.

Cel mai urat lucru care se poate intampla datorita rularii cu anvelopele de iarna, pe perioada verii este explozia pneului. Majoritatea explozilor de pneu sunt datorate rularii cu anvelopele de iarna in timpul verii. Anvelopele de iarna nu sunt concepute pentru a rula la temperaturi ridicate, iar la un drum mai lung si la o temperatura ambientala ridicata exista sansa ca anvelopa de iarna sa explodeze. Pagubele unui asemenea incident pot fi foarte mari.

Acvaplanarea.

Daca la consctructia unei anvelope de vara toti producatorii pun mare accent pe modul de evacuare a apei dintre sol si anvelopa, pentru a reduce riscul de acvaplanare, la anvelopele de iarna se pune accemtul pe rularea in conditii cat mai bune pe zapada dar nu si pentru a evacua apa si a reduce riscul de acvaplanare. Ruland cu anvelopele de iarna riscul de acvapalarea va fi unul mult mai mare decat cu anvelopele de vara.

Deteriorarea anvelopei.

Dupa cum spuneam anvelopele de iarna nu sunt concepute pentru a rula la temperaturi mari. Iar producatori ne sfatuiesc sa schimbam anvelopele de iarna inainte ca asfaltul sa ajunga la 25 grade Celsius. Daca anvelopele de iarna intra in contact cu asfaltul care are o temperatura mai mare de 25 grade Celsius, aceasta incepe sa isi piarda din proprietatile chimice care o ajuta sa ruleze in conditii de iarna. Vei avea o mare surpriza iarna cand nu vei putea urca o panta inzapezita care inainte cu o iarna ai urcat-o fara griji. Chiar daca profilul anvelopelor indeplineste criterile necesare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.